Ford Mustang drugiej generacji – kryzys paliwowy i nowe wcielenie pojazdu

Reklama

czw., 06/03/2021 - 23:11 -- MagdalenaL

Zdjęcia: Wikimedia Commons

 

Kryzys paliwowy, który nastał w 1973 roku, spowodował, że wszystkie auta, które kojarzymy z Ameryką przestały być opłacalne w użytkowaniu. Stało się to z tego powodu, że w wyniku kryzysu ceny paliwa poszły w górę, rząd wprowadził restrykcyjne normy emisji spalin, wprowadzono również limit prędkości na autostradach, który wynosił 55 mil. Konkurencja Forda musiała zaprzestać produkcji niektórych modeli, a sam Ford musiał zrobić nową generację Mustanga, aby wpasować się w nową rzeczywistość. Oznaczało to zmniejszenie silników jak i samego samochodu, aby mniej palił.

 

 

Nadwozie i silniki

Auto bardzo różniło się od poprzednika. Nie dość, że było mniejsze i lżejsze, to jeszcze zupełnie zmieniło wygląd. Za to poprawiono właściwości jazdy. Z początku był oferowany w nadwoziu hardtop i hatchback. Nie była oferowana wersja cabrio, ale za to pod koniec produkcji pojawiła się odmiana targa, która miała zdejmowane dwa panele dachu. Na początku w ofercie były tylko dwa silniki – czterocylindrowy i sześciocylindrowy o mocach kolejno 88 i 105 koni mechanicznych. To sporo mniej niż w poprzedniej wersji. Zrezygnowano z silnika V8, ale po roku wprowadzono go do oferty tylko, że miał 124 konie mocy, co prawda później tę moc zwiększono do 141 koni, ale to dalej sporo mniej niż w poprzedniku.

 

Wersje Ford Mustanga drugiej generacji

Zaraz po rozpoczęciu produkcji w ofercie pojawił się model Ghia, który charakteryzowała bogate wyposażenie.

 

 

Ford chciał jakoś nawiązać do poprzedniej generacji Mustanga i w tym celu wypuścił Cobra II, która miała nawiązywać do Shelby Mustanga GT350 przez charakterystyczne pasy przebiegające po masce i dachu. Zamontowano również w nim silnik V8.

 

 

Jak zmiana designu auta wpłynęła na sprzedaż?

Samochód bardzo różnił się pod aspektem wyglądu i silnika od swojego pierwowzoru. Może się wydawać, że takie zmiany nie spodobały się klientom, ale w pierwszym roku sprzedano prawie 400 tys. egzemplarzy, a przez całą produkcję do 1978 roku sprzedano trochę ponad milion.

Autor: 
Dominik Kaługa
Polub Plportal.pl:

Reklama