
We Wrześni ruszyła produkcja MAN TGE- czyli brata bliźniaka nowego Volkswagena Craftera. I tak okazuje się, że MAN TGE wcale nie jest cięższą odmianą Craftera, jak wiele osób się spodziewało, lecz stał się raczej jego konkurentem.
Oferta obejmuje samochody z nadwoziami zamkniętymi oraz podwoziami pod zabudowę.
Te pierwsze będą miały maksymalnie 7,4 metra długości, w największej możliwej wersji oddając do dyspozycji 18,3 m3 ładowni. Dopuszczalne masy całkowite mają wynosić wyniosą od 3 do 5,5 tony, natomiast pod maską będzie czekała dokładnie taka sama jednostka napędowa, co w przypadku Volkswagena. Mowa tutaj o silniku 2.0 TDI, oferującym od 102 do 177 KM i mającym w zależności od wersji jedną lub dwie turbiny.
A co z różnicami?
Przede wszystkim trzeba pamiętać, że MAN-a będziemy kupowali i serwisowali w salonach samochodów ciężarowych, natomiast Volkswagena w serwisach od „osobówek”.
Początkowo będzie on oferowany w Niemczech, Austrii, Szwajcarii oraz Holandii, natomiast premiery w pozostałych krajach Europy, w tym także w Polsce, zapowiedziano dopiero na jesień 2017.
Warto też dodać, że to właśnie Polska miejscem produkcji MAN-a TGE, identycznie jak w przypadku Craftera.
Nowy Zakład we Wrześni stał się obok VW Poznań drugim ośrodkiem produkcyjnym marki Volkswagen Samochody Użytkowe w Polsce. Volkswagen Poznań istnieje już od dwudziestu lat. Natomiast od dziesięciu lat produkowany jest tutaj Volkswagen Caddy i Volkswagen Transporter T6 skąd trafia na rynki samochodowe na całym świecie.
Nowa fabryka we Wrześni położona jest 50 kilometrów na wschód od Poznania i będzie pod każdym względem korzystała z bliskiej lokalizacji Volkswagen Poznań w Antoninku – i to zarówno w zakresie produkcji, logistyki, dostawców, a przede wszystkim zaś doświadczenia pracowników.
Teren Zakładu Crafter obejmuje 220 ha, co stanowi powierzchnię 300 boisk piłkarskich. Przy pełnym wykorzystaniu możliwości produkcyjnych pracować tu będzie 3000 osób. Dodatkowo w otoczeniu Zakładu zostaną zlokalizowani polscy i zagraniczni dostawcy, co spowoduje dalsze zwiększenie zatrudnienia w regionie.
Możliwości produkcyjne nowej fabryki wynoszą 100 000 samochodów rocznie. Na terenie fabryki znajduje się nowoczesna lakiernia, hala budowy karoserii i montażu jak również Park Dostawców z powierzchnią logistyczną.
Nowa fabryka powstała w Białężycach koło Wrześni w województwie Wielkopolskim. W gminie Września zamieszkuje 44 500 mieszkańców, z czego w samym mieście ponad 30 000. Odległości od dwóch stolic europejskich – Warszawy i Berlina wynosi około 300 kilometrów.
Volksvagen