
Jak podaje Instytut SAMAR udział firm w polskim rynku osiągnął poziom 63,99 proc. W liczbach bezwzględnych oznacza to, że klienci instytucjonalni kupili 25 259 aut.
O sporym sukcesie mówić mogą dealerzy Toyoty. Japońska marka uzyskała w styczniu tytuł lidera naszego rynku. W zeszłym miesiącu zarejestrowano w Polsce 6700 nowych Toyot. Najlepiej sprzedającym się samochodem w naszym kraju była Toyota Corolla (2053 rejestracje), zaraz za nią uplasowała się Toyota Yaris (2016 rejestracji). Ogólnie sprzedaż nowych Toyot w stosunku do stycznia 2018 roku wzrosła o blisko 17 proc.
Drugie miejsce w rankingu sprzedaży zajmuje wieloletni lider naszego rynku - Skoda. Klienci marki z Mlada Boleslav zarejestrowali w ubiegłym miesiącu 5631 samochodów (o 10,97 mniej niż w styczniu 2019 roku). Skoda Octavia była w styczniu trzecim najlepiej sprzedającym się autem w Polsce (1690 rejestracji) wyprzedzając, sklasyfikowaną na 4. pozycje, Skodę Fabię (1105 rejestracji). Ogólna liczba rejestracji nowych Skód jest o 10,97 proc. mniejsza w porównaniu do stycznia 2019 roku.
Ostatni stopień podium w zestawieniu najchętniej wybieranych producentów nowych pojazdów w styczniu zajął Volkswagen.
Do polskich nabywców trafiło w tym czasie 3955 samochodów niemieckiej marki - o 25,74 proc. mniej niż przed rokiem.
W pierwszej piątce najchętniej wybieranych marek w styczniu 2020 znalazły się jeszcze: Kia i Hyundai. W pierwszym przypadku liczba 2203 rejestracji oznacza spadek o 18,80 proc. w stosunku do stycznia 2019. Sprzedaż Hyundaia - 2032 samochody - zmalała o 11,03 proc.
interia.pl