Volvo. Kolejny rok rekordów

Reklama

pon., 02/03/2020 - 15:06 -- moderator2

Z rekordowym wynikiem rok zakończył też polski oddział Volvo – Volvo Car Poland. W zeszłym roku nabywców znalazło 10 975 pojazdów. Jeśli zestawimy to z wynikami sprzedaży z 2012 roku (4639 aut), to okaże się, że w czasie 7 lat sprzedaż wzrosła prawie 2,5-krotnie!

13248327_1763597623852094_1446512616679948202_o.jpg



W zeszłym roku spośród wszystkich aut marki Volvo największym powodzeniem w naszym kraju cieszył się model XC60 (4456 sztuk), na drugim miejscu uplasował się model XC40 (1769 sztuk), a ostatnie miejsce na podium zajął model XC90 (1274 sztuki). Tak wysoka sprzedaż modelu XC60 oznacza, że jest on liderem segmentu nieprzerwanie od 2009 roku.



Zgodnie z trendami na innych europejskich rynkach wyraźnie spada udział samochodów Volvo wyposażonych w jednostki wysokoprężne. O ile jeszcze w 2017 roku stanowiły one 72% sprzedaży, to w 2018 już 60%, a w ubiegłym roku zaledwie 52%.

Volvo stawia na elektryczność

W zeszłym roku Volvo Car Poland sprzedało 1341 aut hybrydowych, co ma bezpośrednio wyznaczać kierunek w którym marka ta chce podążać.

Plany produktowe przewidują wprowadzenie w 2019 roku modelu XC40 Recharge P8 – pierwszego  w pełni elektrycznego samochodu Volvo. Auto ma mieć moc 408 KM, pond 400 km zasięgu i przyspieszać do 100 km/h w czasie 4,9 sekundy. Auto będzie produkowane na początku w Belgii, a później także w Chinach.

Drugą nowością ma być siódma hybryda PHEV w ofercie Volvo – XC40 T5 Recharge T5 plug-in hybrid. Auto ma mieć moc 180+82 KM, przyspieszać do 100 km/h w czasie 7,2 sekundy a na samym akumulatorze przejechać do 50 km. Obydwa silniki mają napędzać koła przednie, a za zmianę biegów ma odpowiadać 7-stopniowy dwusprzęgłowy automat.

Pierwsze egzemplarze tego auta mają dotrzeć do Polski w kwietniu br.

Face lifting mają też przejść modele S90, V90 i V90 Cross Country.

Volvo stawia na wzrosty

Firma zakłada przekroczenie w 2020 roku sprzedaży aut ponad 800 tys. sztuk. Chce także doprowadzić do pełnej elektryfikacji marki – w obecnym roku Volvo będzie miało 7 hybryd plug-in, elektryka oraz hybrydy „mild” w każdym modelu.  Firma chce także dwukrotnie zwiększyć sprzedaż hybryd plug-in w naszym kraju.

Autor: 
Paweł Piątek
Źródło: 

motofakty.pl

Polub Plportal.pl:

Reklama