6 generacja Forda Mustanga – pierwsza generacja, która trafiła do salonów w Europie

Reklama

sob., 06/12/2021 - 09:41 -- MagdalenaL

 

Auto zostało zaprezentowane w 2013 roku, a w 2014 trafiło do sprzedaży. Po 50 latach od rozpoczęcia produkcji Forda Mustanga, po raz był sprzedawany w salonach w Europie. Również w Polsce można kupić te auto. Inżynierowie w 6 generacji zdecydowali się wykonać płytę podłogową, silniki i inne elementy, tylko do tego modelu. Auto można kupić w nadwoziu coupe i kabriolet. Samochód był wyposażony w system Line-Lock, który umożliwiał zablokowanie przednich hamulców i dzięki temu można było rozgrzać opony np. przed startem w wyścigu. Pojawił się również system Launch Control, który umożliwiał najszybszy możliwy start.

Silniki

Do europejskich salonów inżynierowie przygotowali silnik 2.3 EcoBoost, który nawiązywał pojemnością do silnika z Mustanga drugiej generacji. Jednostka była wyposażona w turbosprężarkę i osiągała 309 koni mechanicznych i 407 Nm. Motor 3.7 V6 o mocy 300 KM, był przeznaczony tylko na rynek amerykański. Silnik 5.0 V8 występował za to w salonach amerykańskich i tych na Starym Kontynencie, generował 421 KM.

Facelifting

W 2017 roku auto przeszło modyfikacje, w której zmieniono światła przednie, zmieniono atrapę chłodnicy i nadano przodu samochodu bardziej agresywnej linii. Z tyłu pojawił się nowy dyfuzor. Dodano nowe zawieszenie, które miało spowodować, że auto lepiej tłumi nierówności i lepiej się prowadzi. We wnętrzu poprawiono jakość materiałów i wzbogacono wyposażenie. Ulepszono również silnik V8 o nowe sprzęgło i koło dwumasowe. W opcji można było wybrać nowy 10-stopniową skrzynię automatyczną. Ford Mustang w testach zderzeniowych Euro NCAP uzyskał tylko 2 gwiazdki. Wraz z liftingiem inżynierowie dokonali modernizacji i dzięki temu auto otrzymało 3 gwiazdki. Również wycofano z oferty jednostkę 3.7 V6.

Wersje Mustanga

50 Year Limited Edition – jest to wersja, która ma uczcić 50 lat od wyprodukowania pierwszego Mustanga. Powstało tylko 1964 sztuki tego auta, co symbolizuje rok, w którym pierwszy Mustang wyjechał z fabryki. Auto było dostępne w dwóch kolorach białym (Wimbledon White) i niebieskim (Kona Blue). Model ma pełne wyposażenie i był dostępny tylko z silnikiem 5.0 V8. We wnętrzu są specjalne wstawki z logo informującym o wersji pojazdu, nie zabrakło fotelów obszytych skórą oraz specjalnej kierownicy i drążka zmiany biegu.

50 Year Limited Edition Convertible – z okazji 50-lecia od powstania pierwszego Mustanga wyprodukowano też wersje cabrio. Tylko, że wykonano jedną sztukę, dlatego zamontowano w nim plakietkę z napisem "0001 of 0001". Na aucie jest podpis Billa Forda, czyli prezesa Ford Motor Company. Samochód jest biały i ma takie same wyposażenie jak wersja coupe.

Shelby GT350R Mustang – auto jest sygnowane nazwiskiem Carolla Shelby’ego, ale samochód przygotował Ford Performance. Jest to odmiana przeznaczona głównie na tor, ale ma też homologacje drogową. Nie ma tylnej kanapy, a klimatyzacja czy radio są dostępne tylko jako dodatek, dzięki czemu auto waży o 60 kilogramów mniej od standardowej wersji. Wiele elementów wykonano z włókna węglowego, zamontowano lepsze hamulce i inne zawieszenie. Logo zostało zamienione na kobrę. Pod maską jest silnik 5.2 V8 o mocy 530 KM.

Mustang Shelby GT500 – jest to najmocniejsza wersja Mustanga szóstej generacji. Pod maską znajduje się 5.2 litrowe V8 doładowane kompresorem o mocy aż 760 koni mechanicznych. Zamontowano w tym samochodzie 7 biegowy automat, który wyposażono w tryby jazdy. Zmieniono w nim układ kierowniczy, dodano mocniejsze hamulce i nowe zawieszenie. W celu zmniejszenia masy pojazdu usunięto tylną kanapę. Auto ma poszerzone nadkola i nadwozie, zamontowano podwójny grill w celu lepszego chłodzenia silnika. Dodano też spojlery w celu poprawy aerodynamiki.

Ford Mustang Mach 1 – od 2021 roku do salonów w Europie także w Polsce trafiła wersja Mach 1. Jest to poprawione wydanie, która różni się wizualnie od innych modeli, ale ma też lepszą aerodynamikę. Zwiększono również moc silnika, 5.0 litrowe V8 osiąga 460 koni mechanicznych, pomogło w tym zmodyfikowanie układu wydechowego. Wnętrze tego pojazdu jest dostępne tylko w czarnym kolorze. Mustang Mach 1 w wersji z manualną skrzynią biegów na końcu lewarka ma charakterystyczną okrągła końcówkę, jak miało to miejsce w starszych modelach Mach 1.

 

Autor: 
Dominik Kaługa
Dział: 
Polub Plportal.pl:

Reklama