W polskim konfiguratorze pojawiła się Dacia Duster z nowym dwupaliwowym silnikiem, który pracuje zarówno na benzynę, jak i na LPG. Samochód można już zamawiać w polskich salonach.
Dacia Duster z nowym silnikiem na LPG zadebiutowała w styczniu podczas targów motoryzacyjnych w Brukseli. Pojazd trafił już do konfiguratora na oficjalnej stronie marki w Polsce. Klienci chętni na zakup SUV-a na gaz mogą składać zamówienia na egzemplarze z marcowej produkcji. Duster LPG jest oferowany w czterech wersjach wyposażenia: Essential, Comfort, SL Celebration oraz Prestige. Aby znaleźć się w posiadaniu modelu trzeba przeznaczyć przynajmniej 52.400 zł, czyli o 1.000 zł więcej niż za porównywalny model benzynowy. Wariant Comfort kosztuje 58.100 zł a za wersje SL Celebration i Prestige zapłacimy odpowiednio 62.400 zł i 63.400 zł.
Nowa jednostka 1.0 TCe LPG generuje 100 KM mocy oraz 170 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Samochód posiada 50-litrowy bak benzyny oraz 32-litrowy zbiornik LPG. Według cyklu WLTP spalanie Dustera wynosi w cyklu mieszanym 7,9 litrów gazu lub 6.4 litrów benzyny na 100 km. Pojazd osiąga maksymalną prędkość 174 km/h.
Dacia Duster LPG Essential – wyposażenie podstawowe:
WYGLĄD:
- relingi dachowe w kolorze czarnym
- felga 16″ stalowa
- stalowe obręcze kół 16″
MULTIMEDIA:
- komunikaty w języku polskim
- radio MP3, USB, Bluetooth, sterowanie pod kierownicą, bez CD, DAB
KOMFORT I WNĘTRZE
- tapicerka materiałowa w kolorze grafitowym
- centralny zamek
- szyby tylne regulowane ręcznie
- szyby przednie regulowane elektrycznie
- kanapa tylna składana z oparciem dzielonym w układzie 1/3-2/3
- fotel kierowcy z regulacją wysokości
- zdalne otwieranie drzwi kluczykiem z falami radiowymi
- kolumna kierownicy z regulacją wysokości i głębokości
- nawiew powietrza na tylną kanapę
WIDOCZNOŚĆ I OŚWIETLENIE:
- automatycznie włączane światła
- światła do jazdy dziennej LED
PROWADZENIE POJAZDU
- komputer pokładowy
- wskaźnik zmiany biegów
- tryb ECO
- ogranicznik prędkości
BEZPIECZEŃSTWO
- poduszki kurtynowe z przodu
- ABS
- układ wspomagania nagłego hamowania (AFU)
- czołowe i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
- możliwość dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera z przodu
- przednie pasy bezpieczeństwa bez regulacji wysokości
- system kontroli ciśnienia w oponach
- ESP + system wspomagania ruszania pod górę HSA
- system mocowania fotelika dla dziecka ISOFIX na bocznych miejscach z tyłu
- zestaw do naprawy uszkodzenia opony
- tylne 3-punktowe pasy bezpieczeństwa
francuskie.pl/