FlixBus testuje panele słoneczne na autobusie dalekobieżnym

Reklama

FlixBus wyposażył w panele słoneczne autobus kursujący na między Dortmundem a Londynem. Wygenerowana energia słoneczna wykorzystywana jest do zasilania systemów elektrycznych w autobusie, a także skutecznie zmniejsza zużycie paliwa i emisję CO2.

Panele słoneczne zostały zainstalowane na jednym z autobusów partnera Kupers Touringscars z Limburgii, który dwa razy w tygodniu kursuje z Dortmundu przez Eindhoven, Antwerpię i Brugię do Londynu. Od kwietnia będzie jeździł częściej, a w wakacje codziennie.
 
Projekt prowadzony jest we współpracy z brytyjską firmą Trailar, która oferuje innowacyjne rozwiązania transportowe mające na celu zmniejszenie wpływu pojazdów silnikowych na środowisko. Elastyczne maty solarne dostosowane są do użytku w sektorze transportu i były dotychczas stosowane na ciężarówkach i pojazdach dostawczych. FlixBus jako pierwszy zastosował tę technologię na autobusie kursującym na trasie międzynarodowej.
 
Maty solarne zainstalowane na dachu są cienkie i lekkie, co sprawia, że nie zwiększają oporu powietrza. Średnia oszczędność osiągnięta to 1,7 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Oznacza to, że przy średnim dystansie 600 kilometrów, dzienna oszczędność paliwa wyniesie około 10 litrów. Pozwoli także na zasilanie energią słoneczną całej elektroniki na pokładzie, czyli między innymi portów USB, gniazdek i klimatyzacji.
 

FlixBus wcześniej, jako pierwszy na świecie, przetestował elektryczne autobusy dalekobieżne na trasach we Francji, w Niemczech oraz w Stanach Zjednoczonych. Spółka planuje do 2030 r. być całkowicie neutralna dla środowiska.

 

 

Autor: 
zzz
Źródło: 

transport-publiczny.pl

Reklama