"Rowerowa Rewolucja" lekarstwem na COVID-19

Reklama

czw., 08/06/2020 - 06:30 -- zzz

Prawie połowa Polaków zamierza korzystać z roweru podczas wakacyjnego urlopu; a 41 proc. wybiera jednoślad zamiast innych środków transportu- wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego (PSR). Zdaniem ekspertów jesień może przynieść prawdziwy boom na rowery, z badań przeprowadzonych w krajach mocno dotkniętych pandemią COVID-19 wynika, że unikanie transportu zbiorowego będzie długo ważnym elementem życia społecznego.

 

 

Prawie połowa (45 proc.) Polaków zamierza korzystać z roweru podczas wakacyjnego urlopu; 41 proc. wybiera jednoślad zamiast innych środków transportu, a co piąty rowerzysta jeździ obecnie więcej niż przed rokiem - wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego (PSR).

 

Jak wyjaśniło stowarzyszenie, badanie jest częścią prowadzonej kampanii pt. "Rowerowa Rewolucja". Jej celem to popularyzacja tego środka transportu, nie tylko w trakcie wypoczynku.

Jak wynika z przeprowadzonego na zlecenie PSR badania, 41 proc. Polaków korzysta z jednośladów, ograniczając podróżowanie innymi środkami transportu. "Rezygnujemy głównie z komunikacji miejskiej, taksówek oraz samochodów. Ponadto Polacy częściej wsiadają na rowery - aż 24 proc. deklaruje, że jeździ więcej niż w poprzednim roku" - dodano.

Badanie wykazało też, że blisko powoła respondentów (45 proc.) zamierza spędzić wakacje z rowerem.

Stowarzyszenie dodało, że to, iż nasi rodacy wybierają coraz częściej rower, potwierdzają decyzje zakupowe. "4 proc. respondentów nabyło rower w czasie pandemii, a 18 proc. rozważa zakup w najbliższym czasie" - podkreślono.

Organizacja przywołuje zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), która wskazuje, że rower to bezpieczny środek transportu i umożliwia utrzymanie odpowiedniego dystansu, a tym samym wpływa na ograniczanie rozprzestrzeniania się koronawirusa.

Stowarzyszenie dodaje, że rower to jeden z najbardziej ekologicznych środków transportu - nie wiąże się z jakimikolwiek zanieczyszczeniami powietrza, nie generuje dwutlenku węgla. Rower to też alternatywa dla zakorkowanych miast.

"Przemieszczając się samochodem coraz więcej czasu spędzamy stojąc w korkach. W godzinach szczytu w dużym mieście przejechanie 15 km autem może zająć nawet półtorej godziny. Problem ten nie dotyczy rowerów. Przy dobrej infrastrukturze tę samą odległość rowerzysta, jadąc równomiernym, spokojnym tempem jest w stanie przemierzyć w 45 minut" - zwrócił uwagę prezes Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego Krzysztof Dylewski.

Organizacja dodała, że wartość roweru coraz częściej zauważają władze samorządowe, które inwestują w infrastrukturę przeznaczoną dla tych jednośladów.

W ramach kampanii "Rowerowa Rewolucja" w ciągu najbliższych trzech miesięcy w internecie ma się pojawić seria krótkich spotów podkreślających walory transportu rowerowego, a w mediach publikowane będą informacje opisujące realizowane przez Stowarzyszenie inicjatywy. Akcja obejmie również media społecznościowe.

Polskie Stowarzyszenie Rowerowe to organizacja, która zrzesza przedstawicieli polskich producentów oraz importerów rowerów i części rowerowych, przedstawicieli hurtowni i sklepów rowerowych, a także mediów branżowych. Polska jest na czwartym miejscu w UE w produkcji rowerów. Rocznie produkowanych jest ponad 1,5 mln rowerów.

Służbowe rowery dla pracowników?
Rowerem, zamiast zatłoczonym autobusem do pracy? Arval Service Lease Polska, spółka z grupy BNP Paribas, proponuje przedsiębiorcom wynajem rowerów dla pracowników połączony z programem finansowania, ubezpieczeniem, serwisem i sezonowymi przeglądami.

- Firmy poszukują obecnie różnych sposobów na zapewnienie pracownikom bezpiecznego dojazdu do pracy, by ograniczać zbędne kontakty i unikać komunikacji zbiorowej. Dlatego oprócz elastycznych form wynajmu samochodów na krótki i średni okres, wprowadziliśmy możliwość wynajmu jednośladów - mówi Robert Antczak, dyrektor generalny Arval Service Lease Polska.

Cena za dzień wynajmu zależy od klasy oraz rodzaju jednośladu i zawiera się w przedziale od 2,4 zł do 6 zł (ceny netto). Najniższy pakiet wiąże się z wydatkiem rzędu 72 zł netto miesięcznie, zaś najdroższy - 180 zł netto miesięcznie.

 

Może elektryczne?
- Rowery elektryczne pozwalają na komfortowe dojazdy do pracy nawet z odległości kilkunastu kilometrów prawie przez cały rok. Sezon rowerowy w Polsce jest coraz dłuższy, bo mamy cieplejsze zimy. W dużych miastach do pracy rowerem można dojechać szybciej niż samochodem, wliczając czas potrzebny na parkowanie - mówi Rafał Tarnacki, product & innovations manager w Arval Service Lease Polska.

Zdaniem ekspertów z badań przeprowadzonych niedawno w krajach mocno dotkniętych pandemią COVID-19 wynika, że unikanie transportu zbiorowego będzie jeszcze długo bardzo ważnym elementem życia społecznego.

Autor: 
zzz
Źródło: 

interia

Zagłosowałeś na opcję 'w górę'.
Polub Plportal.pl:

Reklama