Począwszy od 2026 roku, Audi planuje wprowadzać na rynek tylko nowe modele samochodów elektrycznych, jednocześnie „stopniowo wycofując" produkcję silników spalinowych do 2033 roku.
Niemiecki producent luksusowych samochodów Audi powiedział we wtorek, że przestanie produkować samochody z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi do 2033 roku w ramach ogólnobranżowego kierowania się w stronę bardziej przyjaznych dla środowiska samochodów elektrycznych. „Audi jest gotowe, aby wykonać swoje decydujące i potężne wejście w erę elektryczną", powiedział prezes Markus Duesmann w oświadczeniu.
Począwszy od 2026 roku, Audi planuje wprowadzać na rynek wyłącznie nowe modele samochodów w pełni elektrycznych, jednocześnie „stopniowo wycofując" produkcję silników spalinowych do 2033 roku. „Jednakże ze względu na silny popyt w Chinach, być może lokalni partnerzy Audi będą tam nadal produkować samochody z silnikiem spalinowym po 2033 roku”, dodaje Markus.
Producenci samochodów na całym świecie przeznaczają ogromne sumy na przejście na pojazdy zasilane akumulatorami. Podkreślają tym swoją ekologiczną wartość w świecie coraz bardziej zaniepokojonym zmianami klimatycznymi. W Europie, przejście zostało przyspieszone częściowo z powodu ostrzejszych przepisów UE w sprawie zanieczyszczeń i skandalu „dieselgate", gdzie ujawniono manipulację wyników pomiarów emisji w matczynym koncernie Audi – Volkswagenie - w 2015 roku.
Duesmann powiedział, że Audi już w tym roku wprowadza więcej nowych modeli elektrycznych niż modeli w dieslu lub benzynowych. Do 2025 roku, marka z czterema pierścieniami ma na celu posiadanie ponad 20 e-modeli w swojej linii. Duesmann dodał również, że Audi do końca będzie pracować nad ulepszeniem silników spalinowych, aby zapewnić większą wydajność. „Ostatni silnik spalinowy Audi będzie najlepszym, jaki kiedykolwiek zbudowaliśmy", powiedział.
Matczyny koncern Audi - Volkswagen ogłosił Elektryczną Ofensywę wcześniej w tym roku, mówiąc, że w ciągu najbliższych pięciu lat wyda 46 mld euro, aby zdominować światowy rynek samochodów elektrycznych. W ramach tego ruchu 12-markowa grupa zobowiązała się do utworzenia sześciu fabryk baterii w Europie do końca dekady, mając nadzieję na zmniejszenie zależności od azjatyckich dostawców tego kluczowego elementu w samochodach elektrycznych.
Pionier samochodów elektrycznych Tesla w międzyczasie buduje „gigafabrykę" w pobliżu Berlina, która ma produkować około 500.000 pojazdów rocznie.
Audi ogłasza, że producenci samochodów na całym świecie zobowiązują się do przejścia na napęd elektryczny w ciągu najbliższych lat.
BAIC, jeden z największych chińskich państwowych producentów samochodów, zapowiedział wycofanie ze sprzedaży pojazdów benzynowych do 2025 roku, podobnie jak brytyjski Jaguar.
Szwedzkie Volvo planuje sprzedawać wyłącznie modele elektryczne od 2030 roku, a amerykański gigant General Motors od 2035 roku.
Producent Mercedes-Benz, Daimler, planuje wycofać silniki spalinowe do 2039 roku, a jego niemiecki rywal Volkswagen celuje w rok 2040.