Ferrari 296 GTB hybryda typu plug-in. Jest inne niż wszystkie modele z Maranello

Reklama

sob., 06/26/2021 - 17:47 -- MagdalenaL

Źródło zdjęć: Ferrari

Jest to najmniejsze Ferrari jakie teraz można kupić i jako pierwsze ma silnik V6. Jest to również hybryda typu plug-in. Co prawda nie przejedzie zbyt dużo na samym prądzie, bo około 25 km, ale nie o to w niej chodzi. Chodzi o zwiększenie mocy.

Ten model jest najkrótszy z dostępnych modeli ma 4,57 metra długości i 2,6 m rozstawu osi. Korzysta z rozwiązań technologicznych z modelu SF90 Stradale i osiągami dorównuje modelowi F8 Tributo.

Jego nazwa 296 GTB nawiązuje do pojemności silnika, która wynosi 2,9 litra, a 6 do liczby cylindrów. Skrót GTB oznacza Gran Turismo Berlinetta, czyli typ nadwozia. Co prawda w wersjach przeznaczonych na tor i w bolidach F1 pojawiały się silniki V6, to jest to pierwszy model seryjny z takim silnikiem. Wcześniej w Ferrari były montowane silnik V8 lub V12.

 

Silnik

 

Na pierwszy rzut oka po pojemności i liczbie cylindrów może się wydawać, że to silnik pożyczony z Alfy Romeo i Maserati, ale jak podkreślają przedstawiciele Ferrari silnik nic nie ma wspólnego z tymi dwoma markami. Sam motor ma 2,9 litra pojemności i moc 663 KM. Ma też nietypowy kąt rozwarcia 120 stopni, spowodowało to, że silnik jest płaski i kompaktowy. Umieszczono również dwie turbosprężarki typu mono-scroll, które obniżyły rozmiar, wagę i nawet środek ciężkości. Dodano też silnik elektryczny, który rozwija moc 167 KM i 315 Nm. Jest połączony z silnikiem spalinowym tzw. "Transition Manager Actuator" – to sprzęgło, które potrafi oddzielić jedno od drugiego by umożliwić jazdę na samym elektryku. Silnik elektryczny jest zasilany przez akumulatory o pojemności 7,45 kWh. To nie jest zbyt dużo, ponieważ można przejechać tylko około 25 KM na jednym ładowaniu. Jednak układ elektryczny ma na celu zwiększenie mocy i dać większą frajdę z jazdy. Łączna moc układy hybrydowego wynosi 830 KM i 740 Nm. Auto ma napęd tylko na tył i ma zainstalowaną ośmiobiegową przekładnie automatyczną.

 

Osiągi

 

Samochód do 100 km/h przyśpiesza w 2,9 sekundy. Pierwsze 200 km/h osiąga w 7,3 sekundy. To podobne osiągi co F8 Tributo. Prędkość maksymalna ma wynosić około 330 km/h. Jednak Ferrari 296 GTB jest szybsze od F8 Tributo na torze, co potwierdziło okrążenie na Fiorano, wykręcając czas 1m 21s, bijąc F8 o 1,5 sekundy.

Są dostępne cztery tryby jazdy: eDrive, czyli tylko silnik elektryczny pracuje. Hybrydowy, który jest domyślny i ma za zadanie być oszczędnym. Performance jest nieco bardziej sportowym i Qualify, który ma za zadanie jak najwięcej wykrzesać z silników.

 

Masa samochodu i pakiet do dokupienia

 

Auto jest stosunkowo lekkie, bo waży 1470 kg. Silnik elektryczny i akumulator ważą łącznie 106 kg, czyli stosunkowo nie dużo. Jest możliwość dokupienia pakietu Assetto Fiorano za 33 tys. euro, który ma za zadanie obniżyć wagę auta, (odchudza samochód o 12 kg), dodaje bardziej wyścigowe ustawienia wozu i w tej wersji są opony Michelin Sport Cup 2R, które co prawda mają homologacje drogową, ale są dedykowane do użytku torowego.

 

Cena

 

Cena we Włoszech ma zaczynać się od 279 tys. euro, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów w pierwszym kwartale 2022 roku.

Autor: 
Dominik Kaługa
Polub Plportal.pl:

Reklama