Nowy samochód elektryczny Mercedesa ma tryb drzemki i drzwi, które otwierają się przed użytkownikiem

Reklama

wt., 04/05/2022 - 01:25 -- MagdalenaL

Zdjęcie: Przednia „kratka" Mercedesa EQS jest w rzeczywistości jednolitym ciemnym panelem z wzorem trójwymiarowych trójramiennych gwiazd

 

Mercedes zaprezentował swój największy i najbardziej luksusowy samochód elektryczny. Mercedes EQS to zasilany akumulatorem odpowiednik Mercedesa Klasy S, flagowego modelu marki.

 

 

Podobnie jak Klasa S, EQS został zaprojektowany z myślą o przestronności i komforcie. Ponieważ nie ma potrzeby stosowania dużego silnika, EQS ma pochyloną maskę, co upodabnia go do pochylonej do przodu konstrukcji, która była najbardziej popularna w latach 90. Ma również bardziej łagodnie zwężający się tył. I to właśnie, zdaniem projektantów Mercedesa, przyczyniło się do tego, że EQS jest najbardziej efektywnym aerodynamicznie produkcyjnym samochodem osobowym na świecie.

 

Aby samochód jeszcze płynniej poruszał się w powietrzu, nadwozie EQS automatycznie obniża się nieco przy prędkościach powyżej 75 km/h, a następnie nieco bardziej przy prędkościach powyżej 100 km/h.

 

Według szacunków przeprowadzonych na podstawie europejskich standardów testowych, samochód może przejechać około 480 mil na jednym ładowaniu. (Metody testowania stosowane przez agencje amerykańskie dają zwykle niższe szacunki zakresu).

 

Podobnie jak Klasa S, EQS został zaprojektowany tak, aby zaprezentować najbardziej zaawansowane technologie Mercedesa. Na przykład, drzwi działają automatycznie, podobnie jak w niektórych modelach Tesli. Klamki drzwiowe wysuwają się automatycznie, gdy kierowca zbliża się do drzwi, a gdy podchodzi bliżej, drzwi się otwierają. Drzwi mogą również zamknąć się samoczynnie po naciśnięciu hamulca przez kierowcę. Kierowca może również obsługiwać drzwi dla pasażerów, aby umożliwić innym osobom wejście do pojazdu i wyjście z niego.

 

We wnętrzu Mercedes EQS znajduje się opcjonalny system z ekranem dotykowym, który zajmuje całą deskę rozdzielczą od szyby po stronie kierowcy do szyby pasażera. Pod tą ogromną, zakrzywioną taflą szkła znajdują się w rzeczywistości trzy oddzielne ekrany, w tym jeden dla pasażera, ale wyglądają one jak jednolita powierzchnia.

 

Dla klientów preferujących bardziej tradycyjny wygląd, EQS będzie również dostępny z prostokątnym środkowym ekranem dotykowym, a pozostała część deski rozdzielczej będzie wykończona drewnem, skórą lub innymi materiałami.

 


Mercedes-Benz EQS jest wyposażony w opcjonalny ekran zajmujący całą szerokość deski rozdzielczej

 

W EQS dostępny jest specjalny program Power Nap, który pomaga kierowcy dobrze się wyspać podczas postoju. Automatycznie rozkłada fotel kierowcy do pozycji spoczynkowej, zamyka okna i osłonę przeciwsłoneczną na szklanym dachu. Oświetlenie i temperatura w kabinie są również regulowane, aby stworzyć kojącą atmosferę. Z systemu stereo płyną relaksujące dźwięki, a na ekranach w desce rozdzielczej pojawiają się obrazy nocnego nieba. Po krótkim czasie w samochodzie rozpoczyna się budzenie, które obejmuje specjalne pobudzające zapachy i lekki masaż. Na koniec oparcie fotela podnosi się i otwiera się górna osłona przeciwsłoneczna.

 

 

EQS oferuje również układ kierowniczy z czterema kołami, który jest dostępny również w Klasie S sedan. Przy małych prędkościach koła tylne obracają się lekko w kierunku przeciwnym do kół przednich. Dzięki temu duży samochód może skręcać na znacznie mniejszej przestrzeni niż w innym przypadku. Przy większych prędkościach tylne koła mogą skręcać w tym samym kierunku co koła przednie, co umożliwia płynniejszą zmianę pasa ruchu.

 

Początkowo model EQS będzie oferowany w dwóch wersjach: z napędem na tylne koła o mocy 329 KM EQS 450+ i z napędem na wszystkie koła o mocy 516 KM EQS 580. Mercedes nie podał ceny modelu EQS, ale oczekuje się, że przekroczy ona 100 000 dolarów. Ceny Klasy S z silnikiem benzynowym zaczynają się od nieco poniżej 100 000 dolarów. Model EQS wejdzie do sprzedaży w USA jesienią tego roku.

Autor: 
Peter Valdes-Dapena / tłum. Elmurad Mamedov
Polub Plportal.pl:

Reklama