Volkswagen sprzeda swoje udziały w stacjach szybkiego ładowania Electrify America

Reklama

Źródło zdjęcia: Wikimedia Commons

 

Sprzedaż jest spowodowana tym, że producent samochodów szuka środków na budowę infrastruktury dla samochodów elektrycznych. Volkswagen współpracuje z Citigroup Inc bankiem, który zajmuję się finansowaniem. Ten bank jest gotowy zainwestować miliard dolarów w projekt VW i szuka jeszcze innych inwestorów. Wszystkie firmy zaangażowane w te sprawę odmówiły komentarza.

 

 

Electrify America planuje wydać 2 miliardy dolarów w latach 2017-2026 w celu rozbudowy sieci stacji ładujących pojazdy elektryczne. Ma to związek z aferą Volkswagena, który nie podawał prawdziwych wartości dotyczących emisji spalin. Ta firma ma 635 stacji ładowania z około 2850 miejscami szybkiego ładowania. Stacje szybkiego ładowania mają moc 350 kW i pozwalają na załadowanie przeciętnego samochodu w mniej niż 20 minut. Jej głównymi konkurentami są ChargePoint i Supercharger Tesli.

 

Firma spodziewa się, że do końca grudnia tego roku do użytku lub w fazie rozwoju będzie około 800 stacji i 3500 miejsc do szybkiego ładowania, które będą rozmieszczone w 45 stanach. W planach jest też budowa stacji, które będą zasilane energią słoneczną.

 

Podczas marcowego dnia mocy organizowanym przez Volkswagena dyrektor generalny Electrify America, Giovanni Palazzo, powiedział, że grupa planuje dalszy rozwój. Volkswagen 13 lipca przedstawi swoją strategię. Obecnie producent współpracuję z Elke Temme wieloletnia menedżerka koncernu energetycznego RWE w celu rozwoju infrastruktury do ładowania aut elektrycznych.

 

 

Infrastruktura do ładowania aut elektrycznych przyciągnęła kilka sektorów, w tym sektory publiczne, producentów aut i koncerny naftowe. Te firmy chcą zarobić na zwiększonym popycie na energię elektryczną w związku z upowszechnieniem się aut elektrycznych.

Autor: 
Arno Schütze, Christoph Steitz tłum. Dominik Kaługa

Reklama