Lekki Motocykl Elektryczny LEM

Reklama

Moc 8 kW, prędkość 130 km/h i zasięg 70 kilometrów. Studenci Politechniki Wrocławskiej zaprezentowali Lekki Motocykl Elektryczny. Tegoroczny model, Falcon już za osiem dni sprawdzi się w boju, czyli w międzynarodowych zawodach w Barcelonie.

 

 

W tym roku w konkursie mogą brać udział jednoślady crossowe. Stąd wysokie zawieszenie, terenowy bieżnik opon i wyczynowe siodło.

Studenci z Koła Naukowego Pojazdów i Robotów Mobilnych doskonalą swój jednoślad od sześciu lat i praktycznie nie schodzą z podiów akademickich zawodów dla konstruktorów. Jednak tegoroczny LEM to nie kolejna ewolucja a prawdziwa rewolucja o czym opowiada lider zespołu Paweł Stabla.

- Silnik w tym roku jest w ramie. Musieliśmy zrobić cały układ przeniesienia napędu z ramy na tylne koło. Daje nam to zwiększenie momentu maksymalnego, to nam pozwala uzyskać bardzo dużą zrywność - tłumaczy lider zespołu.

Są też inne innowacyjne rozwiązania, jakie zastosowano w Falconie, by znowu stanąć na podium zawodów w Barcelonie:

- Subrama kompozytowa jest wykonana z włókien węglowych i aramidowych. Bateria, schowana pod owiewką boczną, jest wykonana samodzielnie przez studentów. Wbudowano też kamerkę, która daje możlwość robienia i wysyłania snapów w trakcie jazdy.

Studenci przygotowują pojazdy na międzynarodowe zawodach Smart Moto Challenge rozgrywane w Barcelonie i Moskwie. To rywalizacja studentów z całego świata, w której muszą wykazać się nie tylko umiejętnościami inżynierskimi, ale także sprawdzić się w konkurencjach na torze i zaprezentować biznesowy plan masowej produkcji swojego motocykla.

 

 

Autor: 
Przemysław Gałecki zdj. Andrzej Owczarek
Źródło: 

Radio RAM

video: 

Reklama