Po raz pierwszy w Europie sprzedaż tradycyjnych hybryd wyprzedziła sprzedaż samochodów z silnikiem diesla - oświadczyło Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA)

Reklama

pt., 02/11/2022 - 19:30 -- MagdalenaL

Jeden na 11 sprzedanych samochodów był samochodem o tradycyjnym napędzie hybrydowym, obejmując łącznie nieco poniżej 880 000 pojazdów, jak ujawniły dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

 

Samochody z tradycyjnym napędem hybrydowym zawierają akumulator ładowany przez silnik spalinowy i mogą przejechać na napędzie elektrycznym jedynie ograniczoną odległość.

Hybrydy typu plug-in są głównie zasilane akumulatorem ładowanym z zewnątrz i dlatego postrzega się je jako bardziej przyjazne środowisku, są jednak wspierane przez silnik spalinowy, podczas gdy samochody z tradycyjnym napędem hybrydowym działają na samym akumulatorze.

W ciągu roku w Europie zarejestrowano ogółem 1 901 239  samochodów o tradycyjnym napędzie hybrydowym, co stanowi znaczący wzrost z 1,1 miliona samochodów zarejestrowanych w 2020 r.

Rejestracje samochodów z napędem diesla, które zmniejszyły się  od czasów afery Dieselgate w 2015 r., spadły o jedną trzecią z 2,77mln  w zeszłym roku do 1 901 191.

Nowe rządowe dotacje dla nisko- i zero emisyjnych pojazdów, które weszły w życie jako część programów odbudowy po pandemii, potroiły sprzedaż pojazdów hybrydowych typu plug-in  oraz akumulatorowo-elektrycznych w 2020 do ponad miliona z mniej więcej równym udziałem obu typów pojazdów. 

Hybrydy typu plug-in są postrzegane przez producentów samochodów jako technologia przejściowa do całkowicie elektrycznie napędzanych samochodów, jednak ich proekologiczny wizerunek jest krytykowany przez grupy środowiskowe, gdyż badania wskazują, że kierowcy bardziej, niż zakładano, polegają na  silniku spalinowym, niż na akumulatorze, zwiększając emisję spalin przez pojazd. 

Jak pokazują dane, w roku 2021 sprzedaż samochodów o tradycyjnym napędzie hybrydowym wzrosła o 63,1% do niemal 878 500 samochodów, podczas gdy sprzedaż hybrydy typu plug-in wzrosła o 70,7% do niemal 867 100. 

Benzyna pozostaje najbardziej popularnym typem paliwa, ale w mniejszym stopniu w porównaniu do zeszłego roku, stanowiąc 40% nowych rejestracji, w porównaniu z 48% w 2020 roku.

 

Autor: 
Reportaż: Victoria Waldersee, edycja: Sarah Marsh and Mark Heinrich; Reuters; Tłumaczenie: Agnieszka Żółty
Polub Plportal.pl:

Reklama