Amerykański magazyn twierdzi, że system Full Self-Driving Tesli jest „jak jazda po pijanemu”

Reklama

ndz., 08/01/2021 - 17:12 -- MagdalenaL

Źródło: Fot. Spencer Platt – Getty Images

 

20 lipca amerykański magazyn informacyjny – Consumer Reports – wyraził obawy odnośnie bezpieczeństwa nowej wersji oprogramowania beta, pełniącego funkcję zaawansowanego wspomagania kierowcy. Oprogramowanie to jest w trakcie testowania przez niektórych użytkowników Tesli.

 

 

10 lipca Tesla wydała dziewiątą wersję oprogramowania beta zwanego Full Self-Driving. Po obejrzeniu filmów zamieszczonych na portalach społecznościowych przez użytkowników oprogramowania, badacze Consumer Reports znaleźli kilka problemów ze wspomaganymi nowym systemem samochodami. Odnotowano takie wady jak kłopoty ze skręcaniem pojazdów oraz próby podjeżdżania pod inne auta.

 

Ekspert z Consumer Reports zauważył, że „skręty w prawo na autopilocie przebiegają niezawodnie, natomiast skręty w lewo są niemalże dzikie” i porównał omawiane pojazdy Tesli do pijanego kierowcy, który jedzie zygzakiem po pasach. Inny specjalista z dziedziny pojazdów autonomicznych dodał, że nie wie dlaczego, ale samochody Tesli zdają się mieć problem z rozpoznawaniem obiektów w swoim otoczeniu.

 

Magazyn Consumer Reports wyraził zaniepokojenie tym, że Tesla może kreować zagrożenie dla pozostałych użytkowników dróg, udostępniając oprogramowanie do przetestowania bezpośrednio swoim klientom. Jednocześnie magazyn przyznaje, że sam nie przetestował produktu, ale zrobi to jak tylko zostanie on zaktualizowany do Modelu Y SUV.

 

Przed wydaniem najnowszej wersji oprogramowania beta, wymagającej od kierowcy trzymania rąk na kierownicy, CEO Tesli – Elon Musk – napisał na Twitterze, że użytkownicy powinni jeździć z myślą o bezpieczeństwie i zachować szczególną ostrożność w przypadku występowania nieznanych problemów. Forbes skontaktował się z Teslą w celu uzyskania komentarza odnośnie tej wypowiedzi.

 

Straszy dyrektor Consumer Reports powiedział: Zapoznawszy się z filmami przedstawiającymi Full Self-Driving beta 9 w akcji, widzę, że system ten nie zwiększa bezpieczeństwa i nie zmniejsza stresu podczas jazdy.

 

 

29 czerwca Amerykański Urząd ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) zaostrzył prawa, dotyczące wytwórców autonomicznych systemów dla samochodów. Urząd nakazał producentom samochodów samojeżdżących zgłaszać wszystkie wypadki z udziałem takich pojazdów w ciągu jednego dnia od otrzymania informacji o ich wystąpieniu.

Autor: 
Kimberlee Speakman tłum. Alicja Nowak
Polub Plportal.pl:

Reklama