
Unikat zaprojektowany przez klientów i Rolls-Royce'a wyróżnia się stylistyką inspirowaną morzem. Rozwiązania projektowe są podobne do tych wykorzystanych w modelu Sweptail.
Rolls-Roys ponownie sięgnął po swoją estetykę jachtu lądowego, aby stworzyć nowy model, Rolls-Royce’a Boat Tail. Pod wieloma względami jest on kontynuacją dwóch trendów, które od zawsze stanowiły o ekskluzywności marki z Goodwood: marynistyczny styl i jednorazową personalizację.
Przód odnowionego Boat Tail jest dość zwyczajny, nie zabrakło też charakterystycznej dla Rolls-Royce'a olbrzymiej maskownicy, jednak widać kilka ukłonów w stronę morza; zawijająca się do tyłu przednia szyba dodaje żeglarskiej atmosfery, a linie boków przywodzą na myśl kształt burt.
Jak można się spodziewać po nazwie, większość spersonalizowanych akcentów najnowszego Rolls-Royce’a widać z tyłu. Tak jak Boat Tail z 1932 roku, do którego luźno nawiązuje, nowy model nabiera opływowego, zwężającego się kształtu - ponownie przypominając kształty obserwowane w marinach.
Po otwarciu bagażnik zaskakuje funkcjonalnością. Pomijając miejsce na składany dach, jest tam też przestrzeń na ważne przedmioty, takie jak szampan, mini chłodziarka i kieliszki, zawiera również rozkładane stoliki, na których można oddać się konsumpcji. Jeśli pogoda okaże się zbyt ekstremalna, w wyposażeniu znajduje się także parasol.
Pod spodem Boat Tail ma te same rozwiązania, co równie unikatowy Sweptail. Według producenta nowy model stanowi część serii trzech samochodów zamówionych przez trzech klientów, którzy interesują się jachtami klasy J oraz klasycznym designem. To oznacza, że wkrótce zobaczymy jeszcze inne czerpiące natchnienie z morza modele Rolls-Royce’ów.
Spoglądając na najnowszy samochód Rolls-Royce'a inspirowany łodzią staje się jasne, że tego typu jednorazowe projekty ponownie staną się kluczową częścią marki - zarówno pod względem finansów, jak i tożsamości. „Stworzyliśmy trio niezwykłych samochodów, które, choć mają podobny styl nadwozia, są z osobna nasycone unikatowym, wysoce osobistym odbiciem osobowości danego klienta, a przez to opowiadają różne historie”, mówi Alex Innes, szef działu projektowania nadwozi Rolls-Royce.
Boat Tail jest jedyny w swoim rodzaju. Boat Tail to wyraźna przeciwwaga dla industrialnego luksusu.