Volkswagen przeprasza za żart primaaprilisowy

Reklama

śr., 04/07/2021 - 21:28 -- MagdalenaL

Źródło: https://unsplash.com/photos/8xyki0bqvgw  

To miał być tylko żart primaaprilisowy. Rzekoma zmiana nazwy na Voltswagen, która omyłkowo wyciekła przedwcześnie powoduje koncernowi motoryzacyjnemu kłopoty w USA. Teraz grupa stara się minimalizować szkody. 

Volkswagen stara się ograniczyć szkody po nieudanym PR-owym wyczynie związanym z rzekomą zmianą nazwy samochodu na Voltswagen w USA. Aby ratować swoją nadszarpniętą już reputację po skandalu z dieslami, producent samochodów wyraził swoje ubolewanie. Jak wynika z oświadczenia koncernu, spółka-córka Volkswagen of America opracowała ogólnokrajową kampanię marketingową stworzoną „również z przymrużeniem oka” aby zwrócić uwagę na ofensywę w zakresie mobilności elektrycznej i wprowadzenie na rynek elektrycznego SUV-a ID.4.  

 

Pozytywne opinie w mediach społecznościowych pokazały, że ten cel również został osiągnięty, Volkswagen dodał: „Żałujemy, jeśli w postrzeganiu jednostek przeoczyliśmy cel kampanii”. 

 

W USA o zmianie nazwy, która została przedwcześnie ogłoszona na początku tygodnia, informowało wiele mediów, w tym kanał informacyjny CNBC. Firmy muszą sięgnąć głęboko do kieszeni, aby uzyskać taką reklamę. Grupa VW wstępnie potwierdziła zmianę nazwy, która ma wejść w życie w maju, ale była ostrożny: „Możemy zmienić nasze K na T, ale to, czego nie zmieniamy jest zaangażowanie tej marki do budowania światowej klasy pojazdów dla kierowców i ludzi na całym świecie” - powiedział w oświadczeniu amerykański CEO Volkswagena, Scott Keogh  

 

Podano również szczegóły planowanych zmian: „Od dziś nowy branding zostanie wprowadzony na wszystkich materiałach reklamowych, stronie internetowej oraz kanałach social media firmy.” Dodano również, że napis Voltswagen będzie widniał na wszystkich modelach elektrycznych. Ogłoszenie zostało później usunięte z sieci, a grupa VW wycofała się z niego. Amerykańska spółka zależna powiedziała, że ogłoszenie było „intencjonalnym żartem na Prima aprilis”, i że „nie zmieni nazwy”. 

 

Amerykańskie media zareagowały gniewem. Dziennikarze czuli się oszukani przez koncern, a niektórzy nawet okłamani. Tylko jeden analityk pochwalił zmianę nazwy w nocie badawczej. „Najwyraźniej nikt w procesie zatwierdzania nie powiedział, hej, może nie powinniśmy kłamać prasie w tych wszystkich sprawach dotyczących emisji", napisał na Twitterze dziennikarz CNBC, Dawn Kopecki  

 

Incydent ten jest najświeższym z wielu komunikacyjnych wpadek grupy. Producent samochodów z Wolfsburga trafił na pierwsze strony gazet już w zeszłym roku. Wówczas to wycofał z Instagrama film promocyjny nowego Golfa, który został odebrany jako rasistowski i zażądał przeprosin. 

Autor: 
tłum: Paulina Leopold
Dział: 
Polub Plportal.pl:

Reklama